Forbes speciál
Na Forbes.cz
« Na výběr osobností Partnerem projektu je
Jan Černý  26 let
návrhář

Jan Černý se na poli české módy etabloval v roce 2017, kdy ho jeho neotřelý pohled na současnou streetwearovou módu vystřelil mezi nejvyhledávanější návrháře u nás. Jako odrazový můstek mu tehdy posloužil Mercedes-Benz Prague Fashion Week, kde si ho všimla i italská mutace magazínu Vogue. Pak už byla cesta jasná – vedla přímo do Paříže na stáž do módního domu Louis Vuitton. Jan Černý působí i na českém poli. Na renesanci kultovních bot značky Prestige, které nosili naši rodiče i prarodiče, má podíl právě on, když navrhl speciální edici, která klasickému modelu vtiskla aktuálnost.

Co děláte?

Jsem fashion designer a creative director.


Jaká je vaše nejoblíbenější knížka a proč?

Virgil Abloh a jeho Figures of Speech, protože je to soubor umění, designu a architektury, katalog plný inspirace a motivace.


Napište tři songy z vašeho playlistu, které v poslední době nejvíc posloucháte.

Kanye West – Everything We Need, Pet Shop Boys – West End Girls, Tyler, The Creator – I Think.


Jmenujte jednu reálnou osobnost, která vás inspiruje a čím.

Raf Simons – svým přemýšlením nad módou, designem, krásou a modernitou.


Jmenujte jednu fiktivní osobnost, která vás inspiruje a čím.

Sharon Tate ztvárněná Margot Robbie v Once Upon a Time in Hollywood.


Jaký seriál vás naposledy pohltil?

American Horror Story.


Kdybyste měli zvolit českého prezidenta do 30 let, kdo by to byl a proč?

Kovy, protože je jedním z nejmoudřejších hlasů nové generace.


Kdybyste si mohli na mobilu nechat jen tři aplikace, které by to byly?

Telefon, peněženka, Instagram, nic víc nepotřebuju.


Máte lifehack, o který byste se chtěli podělit se světem?

Přepínat na noc mobil do leteckého režimu, jinak vás jednou sežere!


Vyfoťte poslední věc, kterou jste si koupili:

Chybí nám obrázek!!!

Sleduj Jana:

Instagram



Partnerem projektu je Deloitte
Stáváte se vzory, nezapomínejte na to

Dbejte na to, aby z vaší práce profitovala i širší společnost. Myslím, že je důležité, aby se každý z nás, ale i každá společnost, ať už malá či velká, nezaměřovala jenom sama na sebe. V Deloitte se zaměřujeme na vzdělání, v tom se hodně podobáme například Googlu, a hodláme v tom pokračovat čím dál víc. Bez korporací se spousta věcí nehne. To mě na tom asi baví nejvíc – že můžete společnosti něco vracet. A společnosti se snažím vracet něco i já sama. A zase se vrátím k tomu, co jsem už dvakrát zmínila. Mě to totiž mimo jiné strašně baví. Pokud nám někdo pomůže, nezapomínejme, že i naši pomoc bude někdo jiný v budoucnu potřebovat. Naučme se již nyní na našem samém začátku úspěchu, jak vzájemný respekt, tolerance a pomoc posouvají naše okolí a nás samotné dál. Stáváte se vzory, nezapomínejte na to.

— Diana Rádl Rogerová, Managing Partner, Deloitte


Christian Chu »
Forbes.cz   |   Prohlédněte si také předchozí ročníky 30 pod 30:  20192018201720162015